NL
Flexibel Leren

Flexibel Leren

Ontspannend Ontmoeten

Ontspannend Ontmoeten

Prettig Samenwerken

Prettig Samenwerken

Spelend Ontdekken

Spelend Ontdekken

Nieuws

i3 Gebruikersdag Vanerum

Met een mooie opkomst van 76 i3LEARNHUB gebruikers was het een drukke, maar voldoening gevende dag !
De mensen konden kiezen uit 6 workshops, waarvan ze aan 4 hands-on deelnamen.

Rechtopstaand leren aan Opti+

De basisschool de Eckberger in Sint-Gillis-Waas laat haar leerlingen rechtopstaand les volgen aan de Opti+ tafels. Het resultaat: de leerlingen zijn aandachtiger bij de les. Ruim 9 op de 10 basisscholen organiseren reeds beweegactivieiten. Binnenkort zullen 10 middelbare scholen de trend volgen. De Opti+ tafels zijn goed op weg om standaard onderdeel van de klas te worden.

Terug stilzitten in de klas?

Terug naar school! Boekentas op de rug! Vandaag starten er in Vlaanderen weer 709 000 kinderen in het basisonderwijs. Moeten ze dan allemaal weer braaf gaan stilzitten op een stoel?

Nieuwe trend: twee leraars in een klas

Meer en meer scholen experimenteren met grotere klassen en co-teaching: 2 leerkrachten die tegelijk lesgeven. Dat principe bestond al in kleuterklassen, maar nu ook in het secundair onderwijs. 

Referenties

Tevreden klanten zijn belangrijk voor ons. Maar leerlingen en leraars die baat hebben bij onze producten zijn nog belangrijker! Ons motto is immers “Lifelong learning is fun!”. In deze rubriek laten we klanten met mooie projecten aan het woord.

Elke leerling is uniek in zijn of haar sterktes en uitdagingen

De leerresultaten stijgen en de leerwinst wordt vergroot. Vanaf het eerste moment zijn de kinderen aan het werk!

Leren in stijl

Sint-Jozefsinstituut KOGEKA - Geel.

“Het meubilair is heel modern en comfortabel. Zowel leerlingen als leerkrachten zijn zeer enthousiast!”
- Bob Heylen, directeur.

Omvang is van belang in de klas

Vlaamse scholen gebruiken het i3BOARD.

“Daarom vormt het 135” i3BOARD een betere oplossing voor deze school.
Een intuïtieve werking betekent dat ook vervangleerkrachten, stagiaires en interims zonder technische kennis het bord kunnen gebruiken, waardoor het rendement van het bord hoger ligt.”


In een handomdraai van individueel werk naar groepswerk

Middenschool Prins van Oranje Diest

"Ik zie een duidelijke verdeeldheid binnen het leerkrachtenteam. Enerzijds heb je de leerkrachten die nog graag traditioneel lesgeven. Op zich heb ik hier niets op tegen, zolang de participatie van de leerlingen maar optimaal is. Anderzijds heb je leerkrachten die heel graag meegaan in dit interactieve verhaal."

Gert Van Passel (Directeur)